woensdag 20 november 2013

Mamarketing

Een erg leuk onderzoek over marketing voor mamas.

Wist je dit: 85% van de moeders neemt de aankoop beslissingen binnen haar gezin.
Moeders kopen niet alleen voor zichzelf, maar ook voor mensen om hen heen (kinderen, echtgenoten, ouders, vriendinnen en familie)

Moeders reageren goed op een paar belangrijke dingen :
1. Emotie
2. Snelheid
3. Originaliteit
4. Een sociale gelegenheid.

Snelheid​​. Moeders zijn voortdurend onderweg en bezig. Efficiëntie is dus super belangrijk. Is uw product een die haar tijd bespaart ? Zorg ervoor dat ze dat te weten komt.

Originaliteit.  Marketing naar een Mama hoeft niet over de boterhamzakjes in de keuken te gaan, maar kan best wat complexer en verrassender. De wasmiddelreclames kennen we nou wel. Kom met je marketing campagne eens origineler uit de hoek.

Sociale gelegenheden. Veel moeders hebben geen tijd voor hun vriendinnen , om een film kijken of dineren zonder het gezelschap van hun kleintjes. Daardoor maken moeders vaak  wel zeer actief gebruik van social media. Facebooken, bloggen, mobile - moeders vinden het heerlijk om tips te delen en advies te geven én te ontvangen.
Bron:
http://www.womensmarketing.com/blog/2013/10/marketing-to-moms/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten